Sonett lanseres i november

Tannleger har lenge vært sultefôret på digitale løsninger som faktisk fungerer.

Derfor utvikler vi nå Sonett - et nytt og moderne journalsystem som effektiviserer både arbeidsflyten og pasientopplevelsen. Sonett er et nytt og moderne journalsystem spesiallaget for tannhelsetjenesten. I tett samarbeid med norske tannleger og med øvrig tannhelsepersonell utvikler vi en løsning som møter markedets reelle behov.

- Piloteringen av journalsystemet starter før sommeren og løsningen vil være klar for salg i november. Vi bruker kunstig intelligens og har jobbet tett med tannleger for å lage løsningen, sier Pelle Sneen i Sonett.

– Med en brukervennlig løsning som tilrettelegger for datadrevet virksomhetsstyring og automatiserte prosesser, setter vi rett og slett en ny standard, sier Sneen.

Sonett - en del av Norges største e-helsekonsern

Sonett eies av Kernel- konsernet. Kernel er Norges største aktør innen e-helse, med 650 ansatte og en omfattende portefølje av helseteknologiske løsninger. Konsernet utvikler og leverer digitale løsninger for helse- og omsorgssektoren, og har blant annet selskaper som Dips, Aidn og Deepinsight i porteføljen.

Sonett har vokst raskt med kontorer i både Tønsberg og Bergen. Med et team på 60 ansatte jobber vi hver dag for å forenkle hverdagen til tannhelsepersonell med produktet Sonett.

– Vi ser at tannhelsetjenesten ligger langt bak resten av helsesektoren når det gjelder digitalisering. Med Sonett ønsker vi å bruke erfaringen Kernel har fra andre områder, samt utnytte de store investeringene konsernet gjør innen kunstig intelligens, til å sikre at tannhelsetjenesten holder følge med den digitale utviklingen i resten av samfunnet. Vi mener dette er et godt utgangspunkt, men ser samtidig at tannhelsetjenesten har særbehov som krever skreddersøm på flere områder, sier Sneen.

Et helhetlig kjernesystem

Sonett er et helhetlig, skybasert system som samler all nødvendig informasjon i samme løsning. Dette automatiserer arbeidsflyten og gir en mer sømløs og effektiv klinisk hverdag.

For å forenkle dokumentasjonsarbeidet, benytter vi kunstig intelligens til å lytte til samtalen mellom tannhelsepersonell og pasient.

 Vil du vite mer om hvordan vi utvikler Sonett?